El l.lobu

Por Roberto González-Quevedo. Diario de León, 21-II-2010

Cuando de nenos, al pía del Sil, escuitábamos los cuentos, siempre había un l.lobu pol horizonte. Esti animal, tan cercanu ya tan distante, paez qu’entama a crecer outra vuelta nos nuesos montes. Ya dicen qu’hai yá más de la cuenta. Ya quieren faer desapaecer unos poucos, pa que mengüen.

Los l.lobos nun tienen hestoria. Mientras que nós pasamos el tiempu fayendo la hestoria ya refayéndola, mientras que nós inventamos un pasáu, mazcaramos el presente ya suponemos un futuru, los l.lobos viven estremaos d’estos esparabanes del espíritu. Cuando los l.lobos falan ente el.los, nun l.lamentan los tiempos d‘agora nin tienen codificada la catalogación de las súas desgracias ya posibles venganzas. Viven los l.lobos al marxe de la hestoria, ou seya, simplemente viven, ya dengún l.lobu yía a ganase la vida diciéndo-l.lys a los sous conxéneres cómo yía la súa filosofía de la vida.

Ésta yía la razón pola que somos superiores a los l.lobos. Ya mientras que los nuesos antepasaos vivían asustaos pol aul.lar del l.lobu ya pola ogüecha muerta, nós tenemos yá poucos l.lobos alredor ya los que quedan tán muertos de fame ya nos puros güesos. Si no sieglu pasáu dábamos-l.ly una propina al que paseaba la piel d’un l.lobu muertu, agora perseguimos al que mata a estos bichos salvaxes.

Esto quier dicir que terminóu l’imperiu de los l.lobos, como s’esbarrumbóu l’imperiu austrohúngaru ou se fundíu l’imperiu turcu. Pero igual que nos pueblos vecinos entovía temen a estos imperios del pasáu, tamién nós tenemos entovía no fondu más fondu de la nuesa memoria el pánicu ancestral polos depredadores de los nuesos rebaños. Ya los que vimos los l.lobos pol iviernu tenemos no inconsciente la súa posible venganza. Pero yía, simplemente, un problema mui nuesu: el.los, los l.lobos, viven al marxe de la hestoria.

Deja una respuesta