L’ASTURLLIONÉS N’IBEROLINGUA: LA ENCICLOPEDIA LINGÜÍSTICA DE LA PENÍNSULA IBÉRICA

Iberolingua: la enciclopedia lingüística de la Península Ibérica ye un sitiu web que tien cumo oxetivu proporcionar información, referencias y mapas de datos xeográficos, históricos y llingüísticos de la Península Ibérica. Iberolingua “se crea en octubre de 2010, y pretende ser el portal web más completo sobre la diversidad lingüística de la Península. Iberolingua procura seguir criterios coherentes y serios a la hora de tratar unos aspectos tan delicados como son la historia y la geografía de este territorio, tan sensible a los temas lingüísticos que llevan añadidas las diferentes sensibilidades identitarias. Iberolingua da a conocer sin prejuicios ni inconsistencias, el eusquera y las lenguas que la Romanística conoce tradicionalmente como iberorrománicas, dentro de su contexto geográfico peninsular y balear. Se trata también, excepcionalmente, el occitano, que aunque geográficamente no forma parte de la Iberorromania histórica, lingüísticamente está muy relacionado con ella.”

La páxina web d’Iberolinga estructúrase en grandes apartados, divididos pola sua vez n’outros muitos subapartaos, onde se van estudiando cuestiones xenerales de tipu históricu, social, xeográficu y llingüísticu, p’analizar despuéis en profundidá la situación de las distintas llinguas peninsulares autóctonas faladas güei nel territoriu peninsular. La información ufiertada ye rigurosa, amplia y actualizada, y compleméntase con enllaces, bibliografía y documentos, rescamplando la documentación cartográfica ya que na web podemos alcontrar bien de mapas, la mayoría d’ellaboración propia, de cadaguna de las llinguas.

La axeitada información sobre l’asturllionés, que se presenta nun planu d’igualdá colos outros idiomas peninsulares, toca temas cumo’l territoriu de la llingua, la división dialectal, la vitalidá social, ou, entre outras cuestiones, el sou tratamientu llegal.

En definitiva, Iberolingua ye un trabayu escepcional y la sua consulta, que recomendamos con rixu, constituye una ferramienta mui útil pa conocer y valorar la realidá cultural plural de las tierras peninsulares, tamién la de Llión, territoriu trillingüe, y pa comprender la problemática del asturllionés en tódolos territorios onde se fala esta llingua, y, especialmente, na nuesa tierra.

mapa subdialectal asturleones mapa perdida asturleones XX mapa lenguas peniberica XXI

Etiquetas: , , , , ,

Sobre la entrada

Autor

Asociación Faceira

Una respuesta a “L’ASTURLLIONÉS N’IBEROLINGUA: LA ENCICLOPEDIA LINGÜÍSTICA DE LA PENÍNSULA IBÉRICA”

  1. ,,,mucho,admiro-mucho-vuestra-lavor(buenajera)!y,-quedo-a-vuestra-disposicion.

    Atte,P,A,S,>que-nacio-y-vivio-en-TRABAZOS-DE-ALISTE>>Visitas-esporadicas,,,(doce-al-año).

    Socio-fundador-de”AULAS-DE-MUSICA-ALISTE-TRAS-OS-MONTES”

    27 febrero, 2013 at 11:58